Mordeduras de galletas (de chocolate) - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van johomaartjekat - WaarBenJij.nu Mordeduras de galletas (de chocolate) - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van johomaartjekat - WaarBenJij.nu

Mordeduras de galletas (de chocolate)

Door: Maartje

30 Juli 2006 | Bolivia, Sucre

NL: Even naar beneden scrollen!

Queridos amigos!

Al fin, un mensaje en Español, para todos de ustedes que se interesan por mis ocupaciones!

Todavía estoy trabajando en el albergue emergencia, los niños se acostumbran a mi y me llaman ´mami´. Normalemente no se quedan mucho tiempo, a veces es difícil cuando uno de ellos sale por no sé donde.. El sabado pasado fue el cumpleaños de un niño, hemos comido torta y jugado juegos holandeses como ´koekhappen´ (mordeduras de galletas), tan divertido!

Desde un mes trabajo en la noche en un bar/restaurante, llamado Sol y Luna, en el centro de La Paz. Un muy bien lugar para charlar, bailar, beber (y un poquito de trabajo, por supuesto..)!
Ahora estoy paseando por Sucre y Potosí, un rato de vacaciones. Sucre, ´la ciudad blanca´, es muy bonita de verdad! Disfruto la vida Boliviana, comiendo comidas típicas en el mercado y cruzando el paisaje en un camión entre los campesinos!
Entonces, aprovechando mi bella vida!!!
(y aprovechando las mas ricas galletas de chocolate del mundo a la pasteleria ´amanecer´ en Sucre!)

Espero que mis amigos se diverten en todos los lugares.
Raúl, has encontrado trabajo ya? Avisame sobre qué estas haciendo, cuidate!
Victor, como te fue en Iquitos? Mi cumpleaños es el 31 de marzo, falta mucho..
Jessica, La Paz te esta esperando!

Un abrazo fuerte, Maartje

Het Spaans gaat me nog niet zo gemakkelijk af als het Nederlands, maar ik mag niet klagen, boek nog steeds vooruitgang!
Het werk als babysitter bij het Lago Titicaca ging niet door, dus geniet nu van een onverwachte vakantie. Ben in Sucre, de hoofdstad van Bolivia, erg mooi! Er is hier een fantastisch terras op een heuvel net buiten het centrum, met ligstoelen en een adembenemend uitzicht op de stad, daar moet je dan natuurlijk wel optimaal van genieten en heel wat tijd doorbrengen, helemaal als ze tapas verkopen en coctails... Wat een leven! Vandaag heb ik met Jabik, een Fries die een halve meter boven me uittoornt (en nu beweert dat Fries met een y geschreven wordt, die mensen hebben ook geen weet van ABN..), de omgeving van Sucre verkend in de laadbak van een vrachtwagen. Tussen de lokale bevolking, die het maar wat interessant vond, helemaal het verhaal dat mijn vader ook campesino is en hoe het boerenleven er in Holland aan toe gaat is altijd een voltreffer!

Even weg dus van alle beslommeringen in La Paz, ook wel even lekker.
De verjaardag van José, vorige week, was echt een succes! We hebben allerlei kinderfeestspelletjes gedaan, koekhappen, chipsrace etc, zo gelachen! Die blije koppies van de kinderen, het gevoel dat ze alle ellende even vergeten, zo mooi is dat! Dinsdag moet ik weer terug zijn in La Paz, voor de 15e verjaardag van een meisje die al drie maanden op de crisisopvang verblijft.

Tot dinsdag dus nog even lekker vakantie vieren en genieten van dit o zo fantastische land!!!

Geniet van het leven, lieve vrienden en familie, waar jullie je ook mogen bevinden!

Liefs, Maartje

• 30 Juli 2006 - 13:37

Sandra:

Hola liefje, heerlijk om weer te lezen van je. Blij dat je zo geniet en EINDELIJK even vakantie hebt! Moet ook kunnen, toch? 't valt me wel erg zwaar dat jullie heerlijk met z'n drietjes zijn zonder mij!!! aaaaahhhhh....gefrustreerd? Hoe kom je erbij? Remember the good old times, darling! Hopelijk weer tot gauw op de chat. Kusssssss!

• 01 Augustus 2006 - 13:11

Frederique:

Hey Maartje. Eindelijk tijd om je journal te lezen. Veel herkenbare dingen. Kun je ook vanaf december (min.) 3 maanden komen? Zo niet, vanaf november? We hopen allemaal dat het gaat lukken! Is wel de regenperiode, maar overdag heerlijk warm! Cuidate en ik hoop dat ik snel van je hoor! Ciao, Frederique