Hela hola kindercola! - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van johomaartjekat - WaarBenJij.nu Hela hola kindercola! - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van johomaartjekat - WaarBenJij.nu

Hela hola kindercola!

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg

24 Augustus 2006 | Bolivia, La Paz

Hola queridos!

Allereerst sorry dat ik zo slecht ben in terugmailen, ik ben al blij dat ik even tijd vrij kan maken om een berichtje op m´n site te zetten, dus hierbij blijft het contact van mijn kant tot op heden even beperkt.. Wat niet inhoudt dat ik het niet heeeeel leuk vind om iets van jullie te horen hoor!

Afgelopen weekend ben ik naar een dorpje in de Altiplano geweest, als eerste ´toerist´ ooit, wat een belevenis.. De vader van Veto, een jongen die ik hier heb leren kennen, is daar geboren en Veto kwam op het idee wat spullen naar het plaatselijke schooltje te brengen. Echt ongelofelijk, die mensen leven daar zó simpel en traditioneel. Ik ben benieuwd hoe de kinderen daar les krijgen, aangezien er niet eens een potlood voorhanden is.. We hebben dus wat potloden, schriftjes, tekenspullen en tandenborstel meegenomen. Dit werd heel officieel in ontvangst genomen door de president van het dorp, nadat ik trouwens voor alle inwoners een toespraak moest houden, ze hingen aan m´n lippen toen ik over Nederland vertelde, en m´n foto´s van Hollandse landschappen werden heel goed bestudeerd. Had m´n Holland-examen hier wel kunnen herhalen, zoals ik dit laatst bij de crisisopvang heb gedaan. Als de kids alle vragen goed hadden (o.a. hoeveel inwoners heeft Nederland, hoe heet de Koninging?) kregen ze een broodje pindakaas!
Het bezoek aan dit dorp, waarvan ik de naam schandalig genoeg alweer kwijt ben, was echt een hele ervaring. Wie weet voor herhaling vatbaar, want ben uitgenodigd voor de plaatselijke feestdag (soort Assendelfter-kermis, stel ik me zo voor) en om Engelse les te komen geven..

Zaterdagavond had ik een ´disco´ bij de crisisopvang georganiseerd. Zo, dat was echt te gek!!! Alle kinderen gingen helemaal uit hun dak, vanaf twee jaar stonden de ukkies al met de handjes vast in een rondje met hun kontjes te schudden! Bij de pubers ging het er natuurlijk iets stoerder aan toe, maar niemand was te beroerd om mee te doen met de kabouter- en vogeltjesdans! Natuurlijk werd er flink gebunkerd in de chips en cola, het was echt een onwijs feest.

Er is eigenlijk nog veel meer wat ik zou willen vertellen, zo veel leuke dingen gedaan deze week, maar ik ga er toch een eind aan breien, want moet morgen vroeg op pad. Ga naar de Yungas om een jongenstehuis te bezoeken, gewapend met de 20 kilo kleding die ik van m´n moeder heb gekregen! Wat spelletjes mee, c.d.´s van Aventura om op te dansen, dan vermaken wij ons wel..

Probeer zo snel mogelijk weer iets van me te laten horen!
Veel liefs allemaal!!!

Maartje

Ah, Peru:
Si nadie responde en mis mensajes, no voy a esfuerzarme en escibir en Español..!
Todo bien aca, ocupada como siempre.. Espero que se vayan bien!

Abrazo fuerte, hasta pronto (octubre!!)

  • 24 Augustus 2006 - 19:05

    Egner:

    si disculpa por no poder responderte tu mensaje el dia que enbiaste si pero me gusto saludos desde Chachapoyas Peru te esperanos aqui para poder llevarte a la catarata de gocta un fuerte abrazo y besitos holandezita

  • 24 Augustus 2006 - 18:33

    Victor:

    martje no te molestes, yo te espero con ansias en octubre,y nos vamos a lo que quedamos,un beso grande,pon tu editorial en español,please.

  • 27 Augustus 2006 - 21:01

    Ricki:

    heej maartje,
    weer een leuk verhaal! je brengt ze wel cultuur bij met die pindakaas enzo hahah lol. helaas ga ik morgen alweer naar huis...ik blijf je volgen en hopelijk tot op de reunie!!
    chao

  • 29 Augustus 2006 - 08:26

    Sandra:

    He liefje, kijk...dat je het druk hebt, ok....dat je me alweer vergeten bent, prima...maar je mag best een keer terugmailen hoor! Haha...geintje hoor...maar ben eigenlijk ook serieus...Ben erg benieuwd hoe het met je gaat, dus laat es effe wat horen, doosje! En over doosje gesproken...is dat megapakket van mij nou al es aangekomen? 't is te erg hoor, als dat niet is aangekomen...jammerrrrrrrrrrrrrrr gewoon. Anyways, laat effe wat horen als je tijd hebt. Oh ja, mijn scriptie is voldoende gekeurd!!! Jihaaaaa, ben zo blij en er valt zo'n last van mijn schouders...pffff. Donderdag het eindgesprek en de presentatie over Bolivia. Doodeng...dat wel, dus wish me luck! Ik hou je op de hoogte skatje! Dikke knuffel, San

  • 04 September 2006 - 12:01

    Marieke:

    hey map, wat een toffe dingen heb je weer georganiseerd, en gewoon de eerste toerist in een dorp, dat is wel heel speciaal, ik zit achter een laptop en de uitroeptekens kan ik niet vinden dus die moet je er maar bijdenken, ben benieuwd hoe het met die tas kleren is gegaan, ik hoop dat je eraan denkt gericht uit te delen en niet zo als op bali, weet jenog, toenzette we die tas neer en ontstond er een gevecht tussen die vrouwen....dikke kus

  • 08 September 2006 - 21:30

    Liesbeth:

    Ay! Hola Maartje! Estoy en Holanda, bien raro estar aca, sin los vendedores en las calles, los ricos jugos, y sin castellaño... mmm... no sé si me gusta estar en Holanda, pero, claro que me gustaba mucho encontrar con mis amigos y familia... pero ya estoy extrañando, ¡ y apenas estoy una semana aquí!
    ¡Que te vaya muy muy bien! ¡disfruta!
    saludos a todas
    un beso grande

  • 08 September 2006 - 21:33

    Liesbeth:

    Ay! Hola Maartje! Estoy en Holanda, bien raro estar aca, sin los vendedores en las calles, los ricos jugos, y sin castellaño... mmm... no sé si me gusta estar en Holanda, pero, claro que me gustaba mucho encontrar con mis amigos y familia... pero ya estoy extrañando, ¡ y apenas estoy una semana aquí!
    ¡Que te vaya muy muy bien! ¡disfruta!
    saludos a todas
    un beso grande

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, La Paz

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2006

mooie herinneringen, nieuwe kansen

09 Oktober 2006

Jungle-Jane

22 September 2006

Valentijnsdag (op 21 september?? Lekker dwars!)

09 September 2006

Heerlijk La Paz

24 Augustus 2006

Hela hola kindercola!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 7771

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: