werk en vermaak - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van johomaartjekat - WaarBenJij.nu werk en vermaak - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van johomaartjekat - WaarBenJij.nu

werk en vermaak

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg

07 Juli 2006 | Bolivia, La Paz

Lieve allemaal,

ja, het is alweer even geleden, excuses aan de fanatieke lezers van mijn site dat ik jullie zo lang in spanning heb gehouden (maar aan het aantal reacties op mijn vorige berichtje te zien valt dit misschien toch wel mee..)!

Ik zit inmiddels al bijna twee maanden in La Paz, echt ongelofelijk hoe snel de tijd voorbij vliegt! Het werk bij de crisisopvang is nog steeds fantastisch, al merk ik wel dat het belangrijk is dat ik mijn zinnen af en toe kan verzetten. Lukt prima hier, we gaan de laatste weken behoorlijk vaak stappen en ik ben ´s avonds af en toe aan het werk in een restaurant/bar. Een hele gezellige tent en heel relaxed werk, ben het grootste deel van de avond aan het kletsen, dansen, drinken, vermaak me dus wel.

Het Engelse les geven vind ik erg leuk, bij de crisisopvang doe ik dat twee keer in de week en ik merk gelukkig dat sommige kinderen hier iets van opsteken! Op woensdagmiddag geef ik Engels op een buitenschoolse opvang aan kinderen van 10 en 11 jaar oud en vanaf volgende week ga ik twee keer in de week lesgeven aan een groep jongens van 18 tot 25 jaar.
Het is zo moeilijk voor de kinderen en jongeren hier om iets van het Engels op te pikken, hoe zou dat komen, iemand ideeën of tips???

Twee weken geleden ben ik in het weekend naar Puno geweest, daar had ik met Barry afgesproken, was super gezellig! Hij is alweer naar Nederland teruggekeerd, daar moet ik echt nog niet aan denken (sorry luitjes!)..
Afgelopen week ben ik met drie meiden een lang weekend naar Isla del Sol geweest, echt het paradijs op aarde! Zo mooi daar, de allermooiste zonsopkomsten en -ondergangen in het meer, traditionele dorpjes, prachtig landschap en bovendien pittoreske terrasjes met mooie vergezichten, waar we dus wel zeer regelmatig op neer móesten strijken..! Met de meiden was het ook super gezellig, echt tof hoe goed het klikt met z´n vieren! Balen dat Sandra, die ook bij mij in huis woont, volgende week alweer weg gaat.. Zelf ben ik van plan om nog een maandje of twee, tot half september, in La Paz te blijven.

Oh ja, ik heb jullie laatst mijn telefoonnummer gemaild, maar daar ontbreekt een cijfer in, voor de 2 van La Paz moet een extra 2! De echte slimmerds onder ons (Mirjam!) hadden dit natuurlijk al wel door..!

Ik heb me ten zeerste voorgenomen om m´n website niet meer zo te verwaarlozen en binnenkort wat foto´s van de crisisopvang te plaatsen, dus houd je mail in de gaten!

Abrazote, Maartje

  • 10 Juli 2006 - 07:03

    Mirjam:

    Hi lief Maartsel! Wat leuk om foto's van je te zien: wat zit je haar tof!! (Niet dat het hiervoor niks was, maar het G.I. Jane-achtige is er vanaf...!!)
    Over dat Engels: wat Annemijn zegt over dat ze weinig bloot staan aan het Engels (dus zoals wij via de tv heel wat Engels meekrijgen), klinkt wel heel logisch! Ben benieuwd of er nog andere logische verklaringen zijn...
    Veel liefs,
    MisMan

  • 08 Juli 2006 - 00:48

    Egner:

    espero que lo estes pasando de lo mejor y espero que tu escribas en aspañol algunas abenturas ya Maartje espero que agas esto para poder leer y saber lo que ases buena amiga besos

  • 10 Juli 2006 - 12:01

    Mercè:

    Hey Maartje! Het verbast me niet dat bijna ontmogelijk is om kinderen wat engels te leren.Spaans is een latijnse taal. Engels niet. Ik weet nog toen ik op nederlandse les zat dat il het gevoel had dat ik moest gaankotsen om te kunnen praten.Spaans is alles met de mond en lippen,engels niet. Misschien is een tip om voor je zelf te bedenken wat precies het geluid komt met de woorden en spelletjes verzinnen(neus snuiten,gillen enz) om aan de kinderen te laten weten dat het geluid uit ergens anders uitkomt. Ik hoop dat je iets aan heb. Kus. Mercè

  • 09 Juli 2006 - 18:13

    Annemijn:

    He Mart, leuke foto's op de site van Sandra! Wat voor stunt haal jij uit op die roeiboot? Over dat Engels: ze komen er natuurlijk amper mee in aanraking (tv, internet): jij had die analyse ongetwijfeld ook al gemaakt.... Engels is natuurlijk ook een compleet andere taal dan een Romaanse taal. Misschien een soort pictogrammenspelletje? Barco = boat (tekeningetje) etc. Als je wilt kan ik Otto vragen wat schetsen te maken. Succes jij! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, La Paz

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2006

mooie herinneringen, nieuwe kansen

09 Oktober 2006

Jungle-Jane

22 September 2006

Valentijnsdag (op 21 september?? Lekker dwars!)

09 September 2006

Heerlijk La Paz

24 Augustus 2006

Hela hola kindercola!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 7771

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: