Verslaafd aan... Adicto a... - Reisverslag uit Puno, Peru van johomaartjekat - WaarBenJij.nu Verslaafd aan... Adicto a... - Reisverslag uit Puno, Peru van johomaartjekat - WaarBenJij.nu

Verslaafd aan... Adicto a...

Door: Webmaster

11 Mei 2006 | Peru, Puno

Peru!!!
Puno ligt aan het hoogste bevaarbare meer ter wereld, lago Titicaca (piedra de puma, poema-steen). Vanaf het meer heb ik de eerste glimp van de besneeuwde bergtoppen van Bolivia opgevangen! Heb zin om daar heen te gaan, maar zal Peru wel missen...
Voy a Bolivia pronto, tengo ganas de conocer el pais, pero voy a extrañarme Peru muchisimo!!!
Niet alleen verslaafd aan het land, heb een tweetal ´orale´ verslavingen ontwikkeld... Ten eerste de taarten hier, met name torta de platano (bananen) en de chocolate (vooral in het noorden van Peru, Trujillo, Huanchaco, mmmm!). Ten tweede de verse sappen! Vrijwel overal hier is een jugeria op de centrale markt, een plek waar de heerlijkste vruchten en groentesappen voor je in de blender gaan. Vrijwel voor niks krijg je vervolgens een hele blender vol met deze zalige ´jugo´! M´n maag knort ´s morgens net zo lang tot ik m´n sapje heb gehad! Zie de foto, de jugeria in Ayacucho, onovertroffen!
Adicto a los jugos ´surtidos´.. La foto es de la jugeria en Ayacucho, insuperable!

• 11 Mei 2006 - 10:18

Marieke:

Hey map, het doet me deugd dat je zo goed aan je vitamines denkt. Daar plukt zo'n spiceverteringgirl als jij vast de vruchten van!x marieke

• 13 Mei 2006 - 01:13

Jerome:

hee drakin, eindelijkeen foto waar je opstaat, toch? ziet er echt fantastisch uit, die bergtoppen, het landschap, begrijp dat je van de ene verbazing in de andere valt. GENIET!!!!!!!!!!! kus